Με μια σειρά από ενέργειες και ουκ ολίγα χρήματα, το Ελληνικό Δημόσιο, αρχής γενομένης από την εποχή της θητείας της αξέχαστης Μελίνας Μερκούρη στο υπουργείο Πολιτισμού, και μέχρι σήμερα, προώθησε την επιστροφή των κλεμμένων απ” τον Έλγιν μαρμάρων, χωρίς ωστόσο να καρποφορήσει η προσπάθεια.
Ιδιαίτερα σημαντικά (έστω επικοινωνιακά) αποτελέσματα, φέρνει η ιδιωτική πρωτοβουλία του πρώην εκπροσώπου του πατέρα της Αθηνάς Ωνάση, Τιερί Ρουσέλ, Αλέξη Μανθεάκη, από κοινού με μια ομάδα φίλων – ομοϊδεατών του, όπως ο φωτογράφος και μουσικοσυνθέτης, Άρης Καλογερόπουλος.
Ο Αλέξης Μανθεάκης που δραστηριοποιείται στη Γερμανία, είναι ο πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής της Δράσης για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Καλλιτέχνες επιστρατεύτηκαν και η ιδέα μετατράπηκε σε έμπνευση. Η έμπνευση έγινε εικαστική παρέμβαση – μια σειρά από εικόνες που μαρτυρούν σε άλλους λαούς το μέγεθος της πολιτιστικής βεβήλωσης του Έλγιν στη χώρα μας. Το πακέτο φωτογραφιών κάνει το γύρω του web μερικές εβδομάδες έχοντας χιλιάδες υποστηρικτές.
Ακολουθούν οι ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες μνημείων – συμβόλων πρωτευουσών, που από πίσω τους κρύβουν σίγουρα ένα πράγμα: Το επιστέγασμα της πικρίας της σημερινής Ελλάδας.
Οι εικόνες αυτές δείχνουν τι θα είχε συμβεί αν ο Λόρδος Έλγιν είχε πάει σε άλλες πρωτεύουσες και όχι στην Αθήνα….
Δυστυχώς όμως για εμάς τελικά ήρθε στην Αθήνα..!!!!