“Δράσεις και στόχοι του κινήματος επανελληνίσεως” – Οι θέσεις της ΛΑΒΡΥΣ

“Δράσεις και στόχοι του κινήματος επανελληνίσεως” – Οι θέσεις της ΛΑΒΡΥΣ


0 0 ψήφοι
Article Rating

Στις 17 Οκτωβρίου 09 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα μια πολύ σημαντική συνάντηση ανταλλαγής απόψεων φορέων του ελληνοπρεπούς κινήματος με θέμα “ και στόχοι του κινήματος επανελληνίσεως σήμερα“. Η συνάντηση έγινε στην αίθουσα του ΕΛΛΗΝΑΪΣ με πρωτοβουλία του Φιλοσοφικού Εργαστηρίου Εργάνη.

Παραθέτουμε τις απόψεις που εξέθεσε στη συνάντηση αυτή η Λατρευτική Κοινότητα ΛΑΒΡΥΣ (αναπαραγωγή εκ της ιστοσελίδας της ΛΑΒΡΥΣ). Οι θέσεις που εκτέθηκαν, μέσω του εκπροσώπου της Χρήστου – Πανδίωνα – Πανόπουλου, αποτελούν κατάθεση στο πλαίσιο της πορείας ιδεολογικής ταυτότητας και πρακτικής του κινήματος γι αυτό και χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής.


Φίλες και φίλοι καλησπέρα,

Εργαστήρια Κυριαρχίας Θεών

Να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και κυρίως για την πολύ ευχάριστη για εμάς πρωτοβουλία να παραστούν τόσοι φορείς για να εκθέσουν τις δράσεις τους, τους διοργανωτές από την Εργάνη που δείχνουν με αυτήν την κίνηση αν μη τι άλλο μια ωριμότητα που λείπει από τον χώρο, καθώς και το ΕΛΛΗΝΑΪΣ για την φιλοξενία.

Επιτρέψτε μου να πω δυο λόγια σε σχέση με αυτά που ανέφεραν οι προηγούμενοι ομιλητές σε σχέση με τον χώρο και κατά πόσον μπορούμε να τον θεωρούμε κίνημα, πριν σας αναφέρω τα σχέδια της Λατρευτικής κοινότητας «Λάβρυς» έτσι ώστε να γίνει κατανοητό το σκεπτικό μας.

Η σταθερά της πατρογονικής λατρείας ως συνεκτικός ιστός, θα μπορούσε να αποβεί παράγων διακριτής ιδεολογικής ταυτότητας για το ελληνοπρεπές κίνημα…

Φίλες και φίλοι, αυτό το κίνημα το λεγόμενο και ελληνοκεντρικό, μετράει πια πλέον της 15ετίας και συχνά ακούω – ακόμα – σε κάθε περίπτωση να προβάλλεται η έκφραση «παιδικές ασθένειες» ως δικαιολογία των διαφόρων ευτράπελων που συμβαίνουν στους κόλπους του. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω συναντήσει και πολλά κινήματα στην ιστορία που μετά από τουλάχιστον 15 χρόνια ύπαρξης να διακατέχονται από παιδικές ασθένειες. Άλλα κυριάρχησαν, άλλα εξαφανίστηκαν, σε άλλα παρατηρήθηκε το φαινόμενο μέχρι και να σκοτώνονται (κυριολεκτικά) μεταξύ τους, όμως αυτό το πράγμα δεν το έχω ξαναδεί.

Παραβλέποντας τις απίθανες γελοιότητες που εμφανίζονται λόγω προσωπικών αντιπαθειών, τσακωμών κτλ και κάποιους εγωισμούς που αποτελούν έναν αστείο μικρόκοσμο, θα σταθώ λίγο σε αυτά που φαίνονται να είναι ιδεολογικές διαφορές.

Στους κόλπους λοιπόν του Ελληνοκεντρικού κινήματος παρατηρείται μια εξαιρετική πολυμορφία όσον αφορά τις τάσεις και απόψεις, είτε αυτές αναφέρονται σε πολιτικές πεποιθήσεις, σε φιλοσοφικές σχολές, σε καθημερινή πρακτική, στα πάντα. Και αυτό θεωρώ πως είναι λίγο πολύ λογικό σε κάθε κοινωνικό δείγμα. Αυτό που δεν είναι καθόλου λογικό είναι η προσπάθεια ταύτισης οποιασδήποτε τέτοιας άποψης με τον ελληνισμό ως λατρευτική πρακτική, κοσμοαντίληψη και θεοαντίληψη, πόσο μάλλον η δημιουργία διάστασης στους κόλπους των ελλήνων λατρευτών για τέτοια ζητήματα.

Και τελικά το όλο θέμα δείχνει πως δεν πρόκειται για παιδική ασθένεια αλλά για κάτι πολύ πιο σοβαρό, που έχει να κάνει με την έλλειψη ιδεολογικού στίγματος – χρησιμοποιώ την έκφραση ελλείψει καλύτερης-  και ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ.

Ποια είναι δηλαδή τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά που μας δίνουν την ταυτότητα μας και ταυτόχρονα μας διαφοροποιούν από το κάτι άλλο, το οτιδήποτε άλλο;

Ανάμεσα στις χαρακτηριστικές συμπεριφορές στον χώρο μας μπορεί να παρατηρηθεί πχ ένας αντιχριστιανισμός. Ε και; Και οι άθεοι είναι αντιχριστιανοί.
Παρατηρούνται επίσης πολιτικές τάσεις από την ακρα αριστερά μέχρι την άκρα δεξιά. Ε και; Ολόκληρη η νεοελληνική κοινωνία ζει ανάμεσα σ’ αυτές τις τάσεις.
Θέλουμε διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας; Ε και; Και οι άθεοι, οι αριστεροί, οι φιλελεύθεροι και πολύς κόσμος ακόμα θα ήθελε κάτι τέτοιο και με σοβαρότερα επιχειρήματα από τα δικά μας.
Παρακολουθούμε διαλέξεις, διαβάζουμε για τους φιλοσόφους; Ε και; Και οι φιλόλογοι ή οποιοσδήποτε φιλομαθής άνθρωπος σε όλο τον κόσμο αυτό κάνει.
Είμαστε πατριώτες; Και το ΛΑΟΣ και η Χρυσή αυγή το ίδιο δηλώνουν.
Είμαστε οικολόγοι; Σιγά, και η Greenpeace, η WWF κτλ είναι, και καλύτεροι από εμάς.

Τι είναι λοιπόν αυτό που μας δίνει ταυτότητα, αφού προφανώς όλα αυτά δεν είναι παρά δευτερεύοντα χαρακτηριστικά που μπορούν ν’ ανιχνευτούν σε οποιοδήποτε κομμάτι της κοινωνίας;

Νομίζω πως αυτό που μας δίνει ταυτότητα πέρα από κάθε αμφιβολία είναι η ΠΙΣΤΗ στην θρησκεία των προγόνων μας. Και μην ακούσω τα γνωστά σχόλια για την λέξη πίστη, συνήθως απλά δείχνουν την έλλειψη ταυτότητας για την οποία μιλάω.

Αν λοιπόν είναι η λατρευτική πρακτική των προγόνων μας και οι παραδόσεις αυτό που μας δίνει μια κοινή ταυτότητα, λιγότερο και σε άλλο επίπεδο – και όχι σαν κίνημα – θα έπρεπε να μας απασχολούν όλα τα παραπάνω, πόσο μάλλον να εμφανίζονται συχνά ως αίτια «παιδικών ασθενειών».

Φυσικά, κάθε τομέας της κοινωνικής ζωής μας ενδιαφέρει και καλά κάνουν οι διάφορες οργανώσεις του «χώρου» που πραγματοποιούν δράσεις σε αυτούς του τομείς, πράγμα που είναι και αναγκαίο.

“…Έτσι πέρα από κάθε γελοία προσωπική ή ψευδό-ιδεολογική αντιπαράθεση, είναι καιρός ν’ αρχίσουμε να υποστηρίζουμε όλες τις σοβαρές δράσεις των οργανώσεων του χώρου. Κάνει κάποιος μια εορτή να υποστηρίζουν όλοι, κάνει κάποιος μια διαμαρτυρία να υποστηρίζουν όλοι, κάνει κάποιος φιλοσοφικές βραδιές κτλ να υποστηρίζουν όλοι…”

Οι περισσότεροι από εμάς υπήρξαν η ακόμα είναι μέλη οργανώσεων του χώρου, και φυσικά στηρίζουμε κάθε προσπάθεια και εκδήλωση, από φιλοσοφικές βραδιές μέχρι εορτές.
Όμως ως Λατρευτική Κοινότητα «Λάβρυς» – όπως φανερώνει και το πλήρες όνομα – αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτά που σχετίζονται με τον πυρήνα των πραγμάτων που μας δίνουν ταυτότητα: Την ελληνική λατρευτική παράδοση. Και με βάση αυτόν τον πυρήνα κανέναν άλλο χαρακτηριστικό δεν θα έπρεπε να μας διαχωρίζει, γι’ αυτό χαιρόμαστε ιδιαίτερα γι αυτήν την πρόσκληση που προφανώς απευθύνθηκε στις οργανώσεις που κινούνται με άξονα τον Ελληνικό πολυθεϊσμό και όχι μια γενικότερη αντίληψη «επανελλήνισης».

Είναι εμφανές μετά από τόσα χρόνια πως οι δικές μας προσπάθειες δεν ήταν αυτές που οδήγησαν τα πράγματα παρά βρεθήκαμε και εμείς σε ένα ήδη διαμορφωμένο ρεύμα. Είναι απογοητευτικό πως σαν «κίνημα» δεν καταφέραμε να κάνουμε κουπί ώστε να φτάσουμε πιο γρήγορα, παρά παρασυρθήκαμε και εμείς από το ρεύμα όπως όλη η νέο-ελληνική κοινωνία.

Τώρα τολμώ να πω πως μοιάζει να βρισκόμαστε σε μια κατάσταση ύφεσης, υπάρχει μια εμφανής πτώση σθένους στο «κίνημα», και εδώ πια δρα η ανάγκη η οποία θα μας αναγκάσει πλέον να ξεπεράσουμε τις παιδικές ασθένειες αν θέλουμε πραγματικά να αποτελέσουμε ένα κίνημα και όχι απλές σπασμωδικές κινήσεις.

Έτσι πέρα από κάθε γελοία προσωπική η ψευδό-ιδεολογική όπως είπα πιο πάνω αντιπαράθεση, είναι καιρός να αρχίσουμε να υποστηρίζουμε όλες τις σοβαρές δράσεις των οργανώσεων του χώρου. Κάνει κάποιος μια εορτή να υποστηρίζουν όλοι, κάνει κάποιος μια διαμαρτυρία να υποστηρίζουν όλοι, κάνει κάποιος φιλοσοφικές βραδιές κτλ να υποστηρίζουν όλοι. Πιστεύω πως ακόμα και γι αυτούς που δεν κατανοούν τα ανωτέρω, η ανάγκη θα δράσει με τέτοιο τρόπο ώστε οποιαδήποτε εμμονή εκ μέρους μας απλά θα σβήσει.

Με την απλή επικοινωνία, όπως την ανάπτυξη των δράσεων της κάθε οργάνωσης που γίνετε σήμερα θα λυθούν και πολλά προβλήματα που κατά καιρούς εμφανίζονται.

Και να καταλήξω με τα σχέδια μας και τις δράσεις μας αφού ελπίζω να έγινε κατανοητό με τα ανωτέρω το στίγμα μας …

 


Η πρόσκληση – ανακοίνωση για τη συνάντηση αυτή ήταν η εξής:

Αγαπητοί Συνέλληνες.

Το Σάββατο 17 Οκτωβρίου τρέχοντος έτους σας προσκαλούμε σε ανοικτή συζήτηση-συμπόσιο στην αίθουσα του σωματείου ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ., επί της οδού Ζαχαρίτσα 10, με θέμα: και στόχοι του κινήματος Επανελληνίσεως σήμερα. Στην συζήτηση αυτή καλούμε να λάβουν μέρος και να παρουσιάσουν το πρόγραμμα δράσης τους, εκτός του διοργανωτή, οι παρακάτω Συλλογικότητες:

ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ,

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΡΧΑΙΟΦΙΛΩΝ,

ο ΚΗΠΟΣ των  ΑΘΗΝΩΝ,

το ΚΟΙΝΟΝ των ΕΥΒΟΕΩΝ,

η Λατρευτική κοινότητα ΛΑΒΡΥΣ,

οι ΜΥΘΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ,

η ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ και

το Υ.Σ.Ε.Ε.

Λόγω του περιορισμένου χρόνου, αλλά και του προγραμματισμένου διαλόγου με το κοινό, θα επιθυμούσαμε οι εισηγήσεις να είναι δεκάλεπτες. Τον διάλογο εκ μέρους του εργαστηρίου μας θα συντονίσει ο Γιώργος Μπακογιάννης.

Παρατηρήσεις: δεν θα γίνουν αποδεκτές εισηγήσεις ομιλητών εκτός του ανωτέρω καταλόγου.

Με εκτίμηση

για τα Φ.Ε. ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ


Για τη συνάντηση αυτή, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης “Προμηθεύς Πυρφόρος” είχε αποστείλει το παρακάτω μήνυμα προς τους διοργανωτές και τους μετέχοντες.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ‘ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ’
http://pyrrphoros.wordpress.com/

Θεσσαλονίκη 13/10/09

Αγαπητοί φίλοι

Με μεγάλη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε την ανοιχτή συζήτηση με θέμα « και στόχοι του κινήματος επανελληνίσεως σήμερα» η οποία διοργανώνεται με τη συμμετοχή σημαντικών και αξιόλογων φορέων του ελληνοπρεπούς κινήματος, με έδρα ως επί το πλείστον την Αττική και τη Νότιο Ελλάδα.

Φρονούμε ότι η συγκεκριμένη συνάντηση θα συντελέσει ως βήμα επικοινωνίας των φορέων κυρίως της Αττικής και Νοτίου Ελλάδος, εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική. Προσθέτετε έναν ακόμη συνεκτικό παράγοντα όσμωσης και επαφής των φορέων μεταξύ τους, ώστε να αρχίσουν να χαράζονται σταδιακά κοινές γραμμές δράσεων και επικοινωνίας από τον ελληνοπρεπή χώρο.

Η γεωγραφική απόσταση και οι τρέχουσες υποχρεώσεις μας δεν μας επιτρέπουν να παρευρεθούμε έστω ως παρατηρητές. Θα παρακαλούσαμε μετά το πέρας της συνάντησης, να μας σταλεί από τη γραμματεία της διοργάνωσης αναλυτική ενημέρωση των εργασιών της ώστε να πληροφορηθούμε για τα αποτελέσματα της ενδιαφέρουσας αυτής συζήτησης.

Με τις καλύτερες ευχές μας για μια δημιουργική και παραγωγική συνάντηση με ήθος και πνεύμα ελληνικό

Πολιτιστικός Σύλλογος Προμηθεύς Πυρφόρος

–          ο πρόεδρος –                                                              – ο γραμματέας –

Γεώργιος Αγρόδιος                                                        Τρύφων Μανώλης

Πηγή…

0 0 ψήφοι
Article Rating

Συνδρομή
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Παλαιότερο
Νεότερο Περισσότερο ψηφισμένο
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
0
Θα θέλαμε τις σκέψεις σας, σχολιάστε.x