«Όταν ο Σόλων έγινε κύριος της καταστάσεως, εξησφάλισε την ελευθερίαν του λαού και δια το παρόν και δια το μέλλον, απαγορεύσας να συνάπτονται δάνεια επί σωματικής εγγυήσει. Εθέσπισε νόμους και κατήργησε τα χρέη, τόσον τα τα ιδιωτικά όσον και τά δημοσία, δια τού μέτρου το οποίον εκλήθη σεισάχθεια, διότι επέταξεν από επάνω των το βάρος» Αριστοτέλης Αθηναίων Πολιτεία VI.
Βεβαία η αρχαία “σεισάχθεια” (σείω -ταρακουνώ + άχθος -βάρος, δηλαδή χάρισμα χρεών), που ιστορικά εφάρμοσαν κατά καιρούς οι κρατικές εξουσίες για την ανακούφιση των πληθυσμών από τα υπερβολικά χρέη, (Ελλάδα Ρώμη) θα ήταν και σήμερα αναγκαστικά το επόμενο βήμα, αν η οικονομική κατάρρευση δεν ήταν σχεδιασμένη, και δεν αποτελούσε μέρος ενός οικονομικού πολέμου που αποσκοπούσε ακριβώς στην οικονομική και πνευματική υποδούλωση των λαών.
Θέλετε την ομολογία αυτού του ισχυρισμού: «εγώ μετατόπισα τα σύνορα των κρατών, λεηλάτησα τους θησαυρούς τους και καθαίρεσα τους ισχυρούς που κάθονται στα ύψη. Το χέρι μου βρήκε τα πλούτη των λαών σαν σε φωλιά πουλιών, και όπως κάποιος μαζεύει αυγά αφημένα, έτσι κι εγώ μάζεψα (τα πλούτη) όλης της γης και κάνεις δεν κίνησε εναντίον μου ούτε φτερούγα, ούτε ράμφος, κι ούτε άνοιξε το στόμα του να ψιθυρίσει κάτι (εναντίον μου)» Ησαΐας 10.14
Και κάτι για τις πραγματικές αλλά και για τις οικονομικές πυρκαγιές: «Θα μετατρέψω την ευδαιμονία τους σε φτώχια κάτω απ’ την φαινομενική τους δόξα, και η δόξα μου θα γίνει καύση και θα ανάψει φωτιά που θ’ απλωθεί σαν πυρκαγιά. Τότε το φως και ο άγιος του Ισραήλ, θα γίνει φλόγα που θα ανάψει τα αγκάθια και τα τριβόλια τους, και σε μια μέρα θα τα κατακάψει. Θα κατακάψει ολότελα το όμορφο δάσος, τους κήπους και τα καρποφόρα δένδρα, και θα νομίζει κάνεις πως βλέπει ετοιμοθάνατο. Τα δέντρα που θ’ απομείνουν στο δάσος, εύκολα θα μπορεί ακόμα και μικρό παιδί να γράψει τον αριθμό τους». Ησαΐας 10.17-19
Μιχάλης Καλόπουλος