[taxopress_postterms id="1"]
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ OSHO ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Τις γυναίκες τις έχουν συνεχώς καταπιέσει
΄΄Ο άντρας έχει δυναστεύσει τις γυναίκες επί χιλιετηρίδες. Δόθηκαν στον ίδιο όλες οι ευκαιρίες και η γυναίκα καταπιεζόταν συνεχώς, έμενε ανάπηρη. Δεν της επέτρεψαν να ανταγωνίζεται με ίσους όρους τον άντρα στη ζωή. Γι΄αυτό και δεν γνωρίζουμε πόσοι Γκωτάμα Βούδες από τη μεριά των γυναικών δεν είχαν την ευκαιρία να ανθίσουν. Δεν γνωρίζουμε σε πόσους Άλμπερτ Αϊνστάιν από αυτές αρνήθηκαν κάθε δυνατότητα να αναπτυχθούν.
΄΄Είναι πολύ παράξενο πράγμα το ότι ακόμη και σε διαστάσεις όπως η ποίηση, η μουσική, ο χορός, κυριαρχούν οι άντρες. Οι μεγαλύτεροι χορευτές του κόσμου υπήρξαν άντρες, όχι γυναίκες. Για την ακρίβεια, οι γυναίκες θα έπρεπε να προηγούνται καθενός άντρα χορευτή. Χρειάζεται όμως να έχει κανείς την ευκαιρία. Χρειάζεται να λάβει παιδεία, εκπαίδευση. Αν αποκλείεις όλες τις γυναίκες από την παιδεία, την εκπαίδευση, τη μαθητεία, κάνεις φτωχή, χωρίς λόγο φτωχή, όλη την κοινωνία και ολόκληρο τον κόσμο.
΄΄Τονίζω εμφατικά ο ίδιος να δείχνεις σεβασμό προς τις γυναίκες – και η ισότητα δεν είναι εναντίον των αντρών. Ο κόσμος ανήκει και στους δυο σας και πρέπει κι οι δυο να είσαστε μαζί για να τον κάνετε όσο πιο όμορφο και θεϊκό γίνεται. Ο άντρας μόνος του – μόνο πολέμους έχεις δημιουργήσει. Μέσα σε τρεις χιλιάδες χρόνια, πέντε χιλιάδες πόλεμοι… Μήπως η ζωή υπάρχει μόνο για να πολεμάς; Μήπως η ζωή υπάρχει μόνο για να σκοτώνεις, να κάνεις σφαγές, να βιάζεις; Όλη σου η ιστορία είναι γεμάτη από φόνους και τους φονιάδες αυτούς τους αποκαλείς σπουδαίους άντρες.΄΄
Πρέπει να δοθεί κάθε ελευθερία στη γυναίκα
΄΄Αν παντού στον κόσμο δοθεί στη γυναίκα η ελευθερία να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις δυνατότητές της, θα υπάρξουν πάρα πολλές φωτισμένες γυναίκες΄ πάρα πολλές γυναίκες μύστες, ποιήτριες, ζωγράφοι. Και θα εμπλουτίσουν όχι μόνο το γυναικείο μέρος του κόσμου – διότι ο κόσμος είναι ένας – θα εμπλουτίσουν ολόκληρο τον κόσμο. Θα δώσουν και στον άντρα νέες διαστάσεις, διότι ο τρόπος τους να βλέπουν τα πράγματα είναι διαφορετικός. Ο άντρας κοιτάζει τα πράγματα με ένα ορισμένο τρόπο΄ η γυναίκα κοιτάζει από διαφορετική οπτική γωνία. Η ζωή θα γίνει πλουσιότερη.
΄΄Θα είναι για τη βελτίωση και του άντρα και της γυναίκας να δοθεί κάθε ελευθερία στη γυναίκα και ίσες ευκαιρίες για την ατομικότητά της. Θα υπάρξει τότε και η αίσθηση του χιούμορ. Κι η γυναίκα γελάει με περισσότερη χάρη από τον άντρα, έχει κάθε σχετική δυνατότητα – είναι όμως καταπιεσμένη, έχει επικριθεί, κατακριθεί. Έχει ζήσει τη ζωή της μέσα σε τέτοια δυστυχία που δεν μπορείς να ελπίζεις ότι θα επιδεικνύει κάποια αίσθηση του χιούμορ.
΄΄Δεν είναι όμως μακριά η ημέρα που θα γεμίσει με γέλιο ολόκληρη η γη. Αντί για κουβέντες περί πολέμου, αντί για κηρύγματα ανόητων παπάδων που τίποτα δεν ξέρουν, θα είναι πολύ καλύτερα να είναι σε θέση να βλέπει κάθε άντρας και κάθε γυναίκα τη φαιδρή πλευρά της ζωής και να την απολαμβάνει.΄΄
Ο χριστιανισμός κατέστρεψε χιλιάδες σοφές γυναίκες
΄΄Ο χριστιανισμός κατέστρεψε χιλιάδες σοφές γυναίκες, τις έκαψε ζωντανές. Ακόμη κι η λέξη ΄μάγισσα,΄ – η οποία σημαίνει ΄σοφή γυναίκα΄ και τίποτε άλλο – έγινε πολύ επικριτική… και το ίδιο συνέβη και στην Ανατολή. Όλες οι θρησκείες απέκλεισαν τις γυναίκες και βλέπω ότι ο λόγος είναι ένας μεγάλος φόβος, ότι αν επιτραπεί στις γυναίκες να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους άντρες, θα προηγηθούν κατά πολύ στην βίωση του Θεού. Κι αυτό είναι ενάντια στο εγώ τού άντρα.΄΄
Η μισή ανθρωπότητα στερείται της ευκαιρίας να ανεβάσει τη συνειδητότητά της
΄΄Ο άντρας έχει δείρει τις γυναίκες, έχει καταπιέσει τις γυναίκες, έχει κατακρίνει τις γυναίκες. Και μην γνωρίζοντας ότι όταν κατακρίνει τις γυναίκες, όταν καταπιέζει τις γυναίκες, τις κάνει να είναι κατώτερες, η μισή ανθρωπότητα στερείται της ευκαιρίας να ανεβάσει τη συνειδητότητά της. Και στερείσαι κι εσύ, γιατί θα μπορούσες κι εσύ να μάθεις από το μισό σύμπαν την τέχνη της ανόδου προς τα πάνω. Θα μπορούσες κι εσύ να έχεις προχωρήσει με τον ίδιο τρόπο, στο ίδιο μονοπάτι΄ γι΄αυτό και λέω πάντοτε, η απελευθέρωση της γυναίκας είναι και απελευθέρωση του άντρα. Πρόκειται πιο πολύ για την απελευθέρωση του άντρα παρά για την απελευθέρωση των γυναικών.΄΄
Αν δεν απελευθερωθούν οι γυναίκες, οι άντρες δεν θα απελευθερωθούν ποτέ
΄΄Δέχτηκα τις γυναίκες για πρώτη φορά σε ίση βάση με τους άντρες. Είμαι υπέρ της απελευθέρωσης της γυναίκας, διότι ξέρω πως αν δεν απελευθερωθούν οι γυναίκες, οι άντρες δεν θα απελευθερωθούν ποτέ. Η απελευθέρωσή τους θα υπάρξει μαζί, διότι αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Φυσικά έχουν έρθει εδώ κι άλλες πολλές γυναίκες, διότι επί αιώνες τις είχαν απορρίψει, τις είχαν προσβάλει, δεν τις δέχονταν ποτέ ως ίσες προς τους άντρες. Είναι φυσικό να έρχονται όλο και πιο πολλές γυναίκες – και θα βρίσκονται εδώ μόνο οι άντρες εκείνοι που είναι έτοιμοι να αποδεχτούν τις γυναίκες ως ίσες με τους ίδιους. Κανένας σοβινιστής άντρας δεν μπορεί να παραμείνει κοντά μου. Υπάρχει εδώ μια οικογένεια ίσων ανθρώπων, με ίση αξιοπρέπεια.
΄΄Αν είχαν γίνει σεβαστές οι γυναίκες στο παρελθόν, η ανθρωπότητα δεν θα βρισκόταν στα χάλια που βρίσκεται σήμερα – διότι οι γυναίκες αποτελούν τη μισή ανθρωπότητα. Η μισή ανθρωπότητα έχει μείνει δίχως αξιοπρέπεια, αμόρφωτη, στερημένη από κάθε ελευθερία, από κάθε προχώρημα. Έχουμε εμποδίσει και κάνει ανάπηρο τον εαυτό μας. Έχουμε καταστρέψει το μισό του εαυτού μας κι αν ζούμε μέσα στη δυστυχία, άραγε ποιος φταίει;
΄΄Είμαι απολύτως υπέρ της απελευθέρωσης των γυναικών – όχι όμως κατά τον τρόπο που κινείται το κίνημα της απελευθέρωσης των γυναικών. Παίρνει μια στάση αντιδραστική, δεν πρόκειται για πραγματική επανάσταση. Προσπαθεί να μιμηθεί τους άντρες. Και να θυμάσαι, η μίμηση δεν σε κάνει ποτέ ίσο΄ η μίμηση το πολύ-πολύ να σε κάνει πιστό αντίγραφο – αλλά το πρωτότυπο είναι πρωτότυπο.΄΄
Ο άντρας υποφέρει από ένα μεγάλο κόμπλεξ κατωτερότητας
΄΄Ο άντρας υποφέρει από ένα μεγάλο κόμπλεξ κατωτερότητας, επειδή δεν μπορεί να γεννήσει παιδιά. Πρόκειται για ένα από τα πιο βαθιά, ασυνείδητα συναισθήματα κατωτερότητας του άντρα. Ξέρει ότι η γυναίκα είναι ανώτερη, διότι στη ζωή δεν μπορεί να υπάρχει τίποτα ανώτερο από το να γεννάς τη ζωή.
΄΄Ο ρόλος του άντρα, η δική του συμμετοχή στη γέννηση της ζωής, είναι αμελητέα. Δεν είναι κάτι περισσότερο από μια ένεση. Μπορεί να γίνει και με μια σύριγγα – μπορεί να απαλλαγεί ο ίδιος εντελώς από τη συμμετοχή του στην αναπαραγωγή. Θα πρέπει να το ένιωσε αυτό ήδη από την αρχή-αρχή. Και ο μόνος τρόπος να ξεπεράσει αυτό το κόμπλεξ κατωτερότητας ήταν να υποβιβάζει τη γυναίκα με κάθε δυνατό τρόπο σε τόσο κατώτερη θέση που να ξεχνά ο ίδιος το δικό του κόμπλεξ κατωτερότητας και να αρχίσει να πιστεύει ότι είναι ανώτερος.
΄΄Όλες οι κοινωνίες του κόσμου, όλοι οι πολιτισμοί, όλες οι θρησκείες έχουν κάνει το ίδιο με διάφορους τρόπους: κατεβάζουν τη γυναίκα σε μια δευτερεύουσα κατηγορία της ανθρωπότητας όχι ίση με τον άντρα.΄΄
Τη γυναίκα την έχουν υποδουλώσει
΄΄Όλες σχεδόν οι θρησκείες αρνήθηκαν στη γυναίκα τη δυνατότητα να μπει στον παράδεισο μέσω του γυναικείου σώματος. Μπορεί να είναι ενάρετη. Ο σύζυγός της είναι ο θεός της. Πρέπει να υπηρετεί τον σύζυγο με πλήρη δέσμευση και αφοσίωση. Αυτή είναι η μόνη θρησκεία σε ό,τι αφορά τη γυναίκα. Θα την φέρει σε ένα αντρικό σώμα στην επόμενη ζωή της και τότε θα ανοίξουν οι πύλες. Τότε μπορεί να πασχίσει για τα πνευματικά ύψη. Τότε μπορεί να γίνει κι η ίδια μια φωτισμένη Δασκάλα.
΄΄Υπάρχουν θρησκείες που δεν επιτρέπουν στις γυναίκες να διαβάζουν τις ιερές γραφές. Υπάρχουν θρησκείες που δεν επιτρέπουν στις γυναίκες να μπαίνουν στους ναούς τους. Η γυναίκα έχει υποδουλωθεί. Την περιόρισαν στην αναπαραγωγή των παιδιών, στην φροντίδα τους για όλη της τη ζωή. Δεν την σεβάστηκαν ως ανθρώπινο ον. Αποτελεί μια απλή μηχανή αναπαραγωγής.
΄΄Ο άντρας έκανε κάθε κακό που μπορούσε να γίνει, κάθε τι το απάνθρωπο που μπορούσε να γίνει. Στον Ινδουισμό, όταν πέθαινε ο σύζυγος, η γυναίκα έπρεπε να πηδήσει ζωντανή μέσα στη νεκρική του πυρά. Το θεωρούσαν πνευματικό πράγμα. Πρόκειται για ξεκάθαρο φόνο – και μάλιστα φόνο πολύ βάναυσο και πρωτόγονο. Επί χιλιάδες χρόνια, αποτελούσε σπουδαίο πνευματικό πράγμα, είναι όμως παράξενο που ο άντρας δεν έκανε ποτέ κι ο ίδιος ένα τόσο σπουδαίο πνευματικό πράγμα. Κανείς άντρας σε όλη την ιστορία δεν πήδησε ποτέ μέσα στη νεκρική πυρά της πεθαμένης του συζύγου. Κανείς βραχμάνος δεν ακολούθησε τον κανόνα τον οποίο είχε φτιάξει ο ίδιος για τις γυναίκες. Αν πρόκειται για κάτι αληθινό, δεν είναι άραγε πολύ παράξενο ότι κανένας άντρας δεν κάνει το ίδιο πράγμα;΄΄
Υπάρχουν μερικές διαφορές ανάμεσα στους άντρες και τις γυναίκες
΄΄Οι περισσότερες από τις διαφορές ανάμεσα στους άντρες και τις γυναίκες υπάρχουν λόγω των χιλιάδων ετών της σχετικής διάπλασης. Δεν έχουν τα θεμέλιά τους μέσα στη φύση, υπάρχουν όμως και μερικές διαφορές που τους προσδίδουν μοναδική ομορφιά, ατομικότητα. Μετριούνται στα δάκτυλα αυτές οι διαφορές.
΄΄Η μια είναι ότι η γυναίκα μπορεί και παράγει τη ζωή΄ ο άντρας δεν μπορεί. Από την άποψη αυτή είναι κατώτερος κι η κατωτερότητά του έχει παίξει μεγάλο ρόλο στην κυριαρχία των αντρών πάνω στις γυναίκες. Το κόμπλεξ κατωτερότητας λειτουργεί με τον εξής τρόπο: προσποιείται κανείς ότι είναι ανώτερος – για να ξεγελάσει τον εαυτό του και να ξεγελάσει κι ολόκληρο τον κόσμο. Ο άντρας λοιπόν, έχει ανά τους αιώνες καταστρέψει την ευφυΐα, τα χαρίσματα, τις ικανότητες της γυναίκας, έτσι ώστε να αποδεικνύει ότι είναι ο ίδιος ανώτερος – στον εαυτό του και στον κόσμο.
΄΄Επειδή η γυναίκα γεννάει, επί εννέα μήνες ή και περισσότερο παραμένει απολύτως ευάλωτη, εξαρτημένη από τον άντρα. Οι άντρες το εκμεταλλεύτηκαν αυτό με πολύ άσχημο τρόπο. Και πρόκειται για σωματική διαφορά΄ δεν επιφέρει καμιά διαφορά απολύτως.
΄΄Την ψυχολογία της γυναίκας την έχει διαφθείρει ο άντρας, λέγοντάς της πράγματα που δεν είναι αλήθεια, κάνοντάς την σκλάβα δική του, κατεβάζοντάς την στο επίπεδο ενός δευτερεύοντος πολίτη του κόσμου. Και ο λόγος για τούτο ήταν πως ο ίδιος έχει περισσότερη μυϊκή δύναμη. Αλλά η μυϊκή δύναμη έχει να κάνει με τα ζώα. Αν πρόκειται αυτό να κρίνει την ανωτερότητα, τότε το οποιοδήποτε ζώο είναι περισσότερο μυώδες από τον άντρα.΄΄
Τη γυναίκα μπορεί να την ικανοποιεί μια μόνον αγάπη
΄΄Ασφαλώς όμως υπάρχουν και πραγματικές διαφορές και πρέπει να τις αναζητήσουμε πίσω από το σωρό των επινοημένων διαφορών. Μια διαφορά που βλέπω είναι ότι η γυναίκα έχει μεγαλύτερη ικανότητα για αγάπη από ό,τι ο άντρας. Η αγάπη του άντρα είναι λίγο-πολύ μια σωματική αναγκαιότητα΄ η αγάπη της γυναίκας δεν είναι έτσι. Είναι κάτι μεγαλύτερο και ανώτερο΄ είναι μια πνευματική εμπειρία. Γι΄αυτό ακριβώς και είναι η γυναίκα μονογαμική και ο άντρας είναι πολυγαμικός. Ο άντρας θα ήθελε να έχει όλες τις γυναίκες του κόσμου, κι ακόμη κι έτσι δεν θα έμενε ικανοποιημένος. Είναι άπειρη η αίσθηση τού ανικανοποίητου που έχει.
΄΄ Τη γυναίκα μπορεί να την ικανοποιεί μια μόνον αγάπη, να την ικανοποιεί απόλυτα, διότι δεν κοιτάζει το σώμα του άντρα, κοιτάζει τις εσωτερικές του ιδιότητες. Δεν ερωτεύεται έναν άντρα που έχει όμορφο μυώδες σώμα, ερωτεύεται έναν άντρα που είναι χαρισματικός – με κάτι το απροσδιόριστο, αλλά εξαιρετικά ελκυστικό – κάποιον που να έχει ένα μυστήριο για να το εξερευνήσει εκείνη. Θέλει ο άντρας της να μην είναι απλώς ένας άντρας, αλλά μια περιπέτεια για την ανακάλυψη της συνειδητότητας.
΄΄Ο άντρας είναι πολύ αδύναμος και σε ό,τι αφορά τη σεξουαλικότητα΄ μπορεί να έχει ένα μόνον οργασμό. Η γυναίκα είναι απείρως ανώτερη΄ μπορεί να έχει πολλαπλούς οργασμούς. Κι αυτό υπήρξε ένα από τα πιο προβληματικά ζητήματα. Ο οργασμός του άντρα είναι τοπικός, περιορίζεται στα γεννητικά του όργανα. Ο οργασμός της γυναίκας είναι ολικός, δεν περιορίζεται στα γεννητικά όργανα. Όλο της το σώμα είναι σεξουαλικό και μπορεί να έχει μια όμορφη οργασμική εμπειρία χίλιες φορές μεγαλύτερη, βαθύτερη, που εμπλουτίζει περισσότερο, που θρέφει περισσότερο, από αυτήν που μπορεί να έχει ένας άντρας.
΄΄Αλλά η τραγωδία είναι ότι πρέπει να διεγερθεί όλο της το σώμα και τον άντρα δεν τον ενδιαφέρει αυτό, δεν τον ενδιέφερε ποτέ. Έχει χρησιμοποιήσει τη γυναίκα ως μια μηχανή του σεξ, για την εκτόνωση απλώς των δικών του σεξουαλικών εντάσεων. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έχει ολοκληρώσει. Κι όταν έχει εκείνος ολοκληρώσει, η γυναίκα δεν έχει αρχίσει καν.΄΄
Η γυναίκα έχει ικανότητα για πολλαπλούς οργασμούς
΄΄Όταν συμβαίνει ο έρωτας, έχει ομορφιά. Όταν τον κάνεις να συμβεί, είναι άσχημος.
΄΄Κι ενώ κάνετε έρωτα κι είναι ο άντρας επάνω από τη γυναίκα… είναι γνωστή ως η στάση των ιεραποστόλων. Η Ανατολή αντιλήφθηκε αυτή την ασχήμια, ότι ο άντρας που ήταν πιο βαρύς, ψηλότερος και πιο μυώδης συνέτριβε μια λεπτή ύπαρξη. Στην Ανατολή, ο σχετικός τρόπος ήταν ακριβώς το αντίθετο: η γυναίκα από πάνω. Συντριμμένη κάτω από το βάρος του άντρα, η γυναίκα δεν μπορεί να κινηθεί καθόλου. Μόνο ο άντρας κινείται και φτάνει έτσι μέσα σε δευτερόλεπτα στον οργασμό και η γυναίκα δακρύζει. Υπήρξε εκεί ως συνεργάτης, αλλά δεν συμμετείχε η ίδια. Την χρησιμοποίησαν.
΄΄Όταν βρίσκεται από πάνω η γυναίκα, έχει περισσότερη δυνατότητα κινήσεων, ο άντρας έχει μικρότερη δυνατότητα κινήσεων και αυτό θα φέρει πιο κοντά τους οργασμούς τους. Κι όταν μπαίνουν κι οι δυο μαζί στην οργασμική εμπειρία, πρόκειται για κάτι του άλλου κόσμου. Πρόκειται για μια πρώτη φευγαλέα ματιά στο σαμάντι΄ για μια πρώτη φευγαλέα ματιά στο ότι ο άνθρωπος δεν είναι το σώμα του. Ξεχνάει το σώμα, ξεχνάει τον κόσμο. Και ο άντρας και η γυναίκα προχωρούν σε μια νέα διάσταση που δεν είχαν εξερευνήσει ποτέ.
΄΄Η γυναίκα έχει την ικανότητα για πολλαπλούς οργασμούς, έτσι λοιπόν χρειάζεται να προχωρεί ο άντρας όσο πιο αργά γίνεται. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι βιάζεται τόσο πολύ στα πάντα που καταστρέφει την όλη σχέση. Θα πρέπει να είναι πολύ χαλαρός, έτσι ώστε η γυναίκα να μπορέσει να έχει πολλαπλούς οργασμούς. Ο δικός του οργασμός θα πρέπει να έρθει στο τέλος, όταν έχει φτάσει στην κορύφωσή του ο οργασμός της γυναίκας. Πρόκειται για ένα απλό ζήτημα κατανόησης.΄΄
Ο άντρας φοβάται
΄΄Η γυναίκα είναι πιο επικεντρωμένη από τον άντρα… Είναι πιο γαλήνια, πιο σιωπηλή, πιο υπομονετική, είναι ικανή να περιμένει. Ίσως λόγω των ιδιοτήτων αυτών έχει μεγαλύτερη αντίσταση στις αρρώστιες και ζει πιο πολύ από τον άντρα. Λόγω της γαλήνης της, μπορεί να ολοκληρώνει εξαιρετικά τη ζωή του άντρα. Μπορεί να περιβάλει τη ζωή του άντρα με μια καταπραϋντική ατμόσφαιρα, με θαλπωρή.
΄΄Ο άντρας όμως φοβάται – δεν θέλει να τον περιβάλει η γυναίκα, δεν θέλει να την αφήσει να δημιουργήσει θαλπωρή τριγύρω του. Φοβάται, γιατί κατ΄αυτό τον τρόπο θα γίνει εξαρτημένος. Επί αιώνες λοιπόν την κρατά σε απόσταση. Και φοβάται επειδή κατά βάθος ξέρει ότι η γυναίκα είναι κάτι παραπάνω από τον ίδιο. Μπορεί και γεννά τη ζωή. Η φύση διάλεξε εκείνη για την αναπαραγωγή, όχι τον άντρα.
΄΄Ο ρόλος του άντρα στην αναπαραγωγή είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Η κατωτερότητα αυτή έχει δημιουργήσει το πιο μεγάλο πρόβλημα – ο άντρας άρχισε να κόβει τα φτερά της γυναίκας. Άρχισε να τη μειώνει με κάθε δυνατό τρόπο, να την κατακρίνει, έτσι ώστε τουλάχιστον να μπορέσει ο ίδιος να πιστέψει ότι είναι ανώτερος. Μεταχειρίστηκε τη γυναίκα όπως τα ζώα – και ακόμα χειρότερα. Στην Κίνα, επί χιλιάδες χρόνια, θεωρούσαν ότι η γυναίκα δεν έχει ψυχή, επομένως ο σύζυγος μπορούσε να τη σκοτώσει και ο νόμος δεν επέμβαινε – αποτελούσε ιδιοκτησία του. Αν ήθελε να καταστρέψει τη γυναίκα του, δεν ήταν κάτι το παράνομο αυτό. Πρόκειται για την υπέρτατη προσβολή – ότι η γυναίκα δεν έχει ψυχή.΄΄
Το μισό της ανθρωπότητας το κρατούν σε κατάσταση κατατρεγμού
΄΄Ο άντρας κυριάρχησε επί αιώνες πάνω στις γυναίκες και τους επέβαλε την ιδέα ότι αποτελούν το ασθενέστερο φύλο, ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε από αυτά που μπορεί και κάνει ο άντρας. Μπορούν να κάνουν μικροπράγματα του σπιτιού – αυτός είναι ο δικός τους κόσμος. Θέλω να καταστρέψω εντελώς τούτη την ιδέα…
΄΄Και είναι παράξενος αυτός ο τρόπος: να κρατάς το μισό της ανθρωπότητας σε κατάσταση κατατρεγμού. Πόση είναι η απώλεια που υπάρχει; Το μισό της ανθρωπότητας σημαίνει ότι οι γυναίκες, αν ήταν αποδεκτές ως ίσες, θα είχαν οι ίδιες παράγει Ντοστογιέφσκυ, Τουργκένεφ, Τσέχωφ, Γκόρκυ, Βαν Γκογκ, Πικάσο, Νιζίνσκυ. Μπορεί να είχαν αναδειχτεί σε Βούδα, σε Ιησού. Το μισό της ανθρωπότητας! Πρόκειται για ένα πελώριο ωκεανό στον οποίο έχεις αρνηθεί κάθε δυνατότητα δημιουργίας, έκφρασης. Κι έχεις φερθεί στις γυναίκες σαν να είναι ζώα κι όχι ανθρώπινα πλάσματα.΄΄
Η σκλαβιά των γυναικών είναι αυτόματα και σκλαβιά των αντρών
΄΄Η απελευθέρωση των γυναικών είναι αυτόματα και απελευθέρωση των αντρών. Η σκλαβιά των γυναικών είναι αυτόματα και σκλαβιά των αντρών. Πάνε μαζί αυτά.΄΄
΄Τα αγόρια είναι πάντα αγόρια΄
Όσσο,
Δείχνω ενδιαφέρον και για άλλες γυναίκες πέρα από τη σύζυγό μου, όταν όμως η σύζυγός μου δείχνει ενδιαφέρον και για άλλους άντρες, νιώθω μεγάλη ζήλια. Καίγομαι μέσα σε μια τρομερή φωτιά.
΄΄Οι άντρες δημιούργησαν πάντοτε ελευθερία για τον εαυτό τους, εμπόδιζαν όμως τις γυναίκες. Οι άντρες φυλάκισαν τις γυναίκες μέσα στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού κι επέτρεψαν στον εαυτό τους να είναι ελεύθεροι. Αυτή η εποχή έχει τελειώσει. Τώρα οι γυναίκες είναι το ίδιο ελεύθερες όσο κι εσύ. Κι αν δεν θέλεις να καίγεσαι από ζήλια, υπάρχουν δυο μόνο τρόποι: ο ένας τρόπος είναι να απελευθερωθείς ο ίδιος από τις επιθυμίες. Όταν δεν υπάρχουν επιθυμίες, δεν μπορεί να παραμείνει η ζήλια. Και ο άλλος τρόπος: αν δεν θέλεις να απελευθερωθείς από τις επιθυμίες, τότε τουλάχιστον δώσε τα ίδια δικαιώματα που έχεις εσύ και στους άλλους. Βρες τουλάχιστον αυτό το θάρρος. Ο ίδιος θα ήθελα να απελευθερωθείς από τις επιθυμίες.
΄΄Αν έχεις γνωρίσει μια γυναίκα, έχεις γνωρίσει όλες τις γυναίκες. Αν έχεις γνωρίσει έναν άντρα, έχεις γνωρίσει όλους τους άντρες. Τότε οι διαφορές βρίσκονται μόνο στην εξωτερική μορφή. Και για εκείνον που δεν γνώρισε όλες τις γυναίκες έχοντας γνωρίσει μια γυναίκα πρέπει να καταλάβεις ότι ζει ασυνείδητα. Ακόμη κι αν γνωρίσει αμέτρητες γυναίκες, δεν θα μπορέσει να γνωρίσει, απλούστατα δεν θα γνωρίσει ποτέ. Η γνώση συμβαίνει μέσω της επίγνωσης κι εκείνος δεν έχει επίγνωση. Θα συνεχίσει να κυνηγά τις γυναίκες, αφήνοντας τη μια για να ακολουθήσει την άλλη.
΄΄Και βέβαια θα καείς, γιατί πληγώνεται το αρσενικό σου εγώ. Νομίζεις ότι είναι απολύτως εντάξει να σε ενδιαφέρουν οι γυναίκες των άλλων, ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα εκεί. Λέμε: ΄Τα αγόρια είναι πάντα αγόρια.΄ Τη φράση αυτή τη δημιούργησαν οι άντρες, επειδή νομίζουν ότι ο άντρας δεν ικανοποιείται με μια γυναίκα, ότι ο άντρας θέλει πολλές γυναίκες, αλλά ότι η γυναίκα ικανοποιείται με έναν μόνο άντρα. Πρόκειται για αρσενικά κόλπα. Η γυναίκα πρέπει να ικανοποιείται με έναν άντρα – κι αυτός ο ένας είσαι εσύ! Εσύ όμως; Πώς γίνεται να μένεις ικανοποιημένος με μία; Άντρας είσαι! Νομίζεις ότι πρέπει να υπάρχει περισσότερη ελευθερία για τους άντρες…
΄΄Η σύζυγός σου έχει τα ίδια δικαιώματα για την ελευθερία της όσα απαιτείς κι εσύ για τον εαυτό σου. Κι αν βλέπεις ότι, όχι, δεν είναι σωστό να ενδιαφέρεται η σύζυγός σου για άλλους άντρες, τότε δεν είναι σωστό να ενδιαφέρεσαι κι εσύ για άλλες γυναίκες. Ό,τι περιμένεις από τη σύζυγό σου θα πρέπει κι εσύ να γίνεις το ίδιο, να πράττεις με τον ίδιο τρόπο. Μόνο τότε θα έχεις το οποιοδήποτε δικαίωμα.΄΄
Σε έναν καλύτερο κόσμο ο άντρας θα είναι και τα δυο, η γυναίκα θα είναι και τα δυο
΄΄Τον άντρα τον έμαθαν να είναι άντρας: να μη δείχνει ποτέ καμιά θηλυκή τάση, να μη δείχνει ποτέ καμιά απαλότητα της καρδιάς, να μη δείχνει ποτέ καμιά δεκτικότητα, να είναι πάντα επιθετικός. Τον άντρα τον έχουν μάθει να μην κλαίει ποτέ, να μη δακρύζει ποτέ – διότι τα δάκρυα είναι γυναικείο πράγμα.
΄΄Τις γυναίκες τις έχουν μάθει να μην είναι ποτέ κατά κανένα τρόπο όπως οι αρσενικοί: να μην δείχνουν επιθετικότητα ποτέ, να μένουν πάντα παθητικές, δεκτικές. Είναι αντίθετο προς την πραγματικότητα αυτό και έχει σακατέψει και τους δυο.
΄΄Σε ένα καλύτερο κόσμο, με καλύτερη κατανόηση, ο άντρας θα είναι και τα δυο, η γυναίκα θα είναι και τα δυο – επειδή μερικές φορές ο άντρας είναι ανάγκη να είναι γυναίκα. Υπάρχουν στιγμές που είναι ανάγκη να είναι απαλός – σε τρυφερές στιγμές, στιγμές αγάπης. Και υπάρχουν στιγμές που η γυναίκα είναι ανάγκη να εκφράζεται και να δείχνει επιθετικότητα – όταν είναι θυμωμένη, όταν αμύνεται, όταν εξεγείρεται. Αν είναι μόνο παθητική η γυναίκα, τότε θα μετατραπεί αυτόματα σε σκλάβα. Η παθητική γυναίκα είναι επόμενο να γίνει σκλάβα – αυτό ακριβώς έχει συμβεί ανά τους αιώνες. Και ο επιθετικός άντρας, ο εμφατικά επιθετικός και ποτέ τρυφερός, είναι επόμενο να δημιουργεί πολέμους, νεύρωση στον κόσμο, βία.
΄΄Ο άντρας πολεμούσε, πολεμούσε συνεχώς΄ φαίνεται πως οι άντρες βρίσκονται πάνω στη γη μόνο και μόνο για να πολεμάνε. Μέσα σε τρεις χιλιάδες χρόνια έχουν γίνει πέντε χιλιάδες πόλεμοι. Ο πόλεμος συνεχίζεται σε τούτο ή σε κείνο το μέρος, η γη δεν είναι ποτέ πλήρης και υγιής… ποτέ δεν υπάρχει στιγμή δίχως πόλεμο. Είτε στην Κορέα γίνεται, είτε γίνεται στο Βιετνάμ, είτε γίνεται στο Ισραήλ, ή στην Ινδία, το Πακιστάν ή στο Μπανγκλαντές΄ πάντως κάπου πρέπει να συνεχίζονται οι σφαγές.΄΄
Η μήτρα αποτελεί κεντρικό φαινόμενο στο γυναικείο σώμα
΄΄Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβουμε: οι άντρες κι οι γυναίκες διαφέρουν΄ όχι μόνο διαφέρουν, αλλά είναι και αντίθετοι. Δεν είναι όμως άνισοι, είναι ίσοι. Υπάρχουν οι διαφορές, υπάρχουν τα αντίθετα, υπάρχουν τα άκρα αντίθετα, οι ίδιοι όμως δεν είναι άνισοι, είναι ίσοι. Δυο αντίθετα είναι πάντοτε ίσα, διαφορετικά δεν μπορεί να στέκουν ως αντίθετα το ένα προς το άλλο.
΄΄Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να καταλάβουμε: το γυναικείο σώμα υπάρχει για ένα σκοπό τελείως διαφορετικό – από βιολογική, σωματική, χημική άποψη. Έχει να πραγματοποιήσει μια λειτουργία διαφορετική από εκείνη του αντρικού σώματος. Και είναι τόσο διαφορετικό από το αντρικό σώμα που αν δεν διεισδύσεις στα βαθύτερα επίπεδα της βιολογίας δεν θα μπορέσεις να καταλάβεις τη διαφορά. Οι δυο τους υπάρχουν σαν να τους χωρίζουν δυο κόσμοι. Η γυναίκα έχει τη μήτρα.
΄΄Η ίδια η λέξη ΄΄woman΄΄ (γυναίκα) προέρχεται από τη λέξη ΄΄man΄΄ (άντρας) μαζί με τη λέξη ΄΄womb΄΄ (μήτρα). Και η μήτρα είναι πολύ σημαντική – τίποτε δεν είναι πιο σημαντικό από τη μήτρα, διότι από εκεί θα πρέπει να προέλθει μια καινούργια ζωή. Το όλο κινούμενο φαινόμενο της ζωής περνά μέσα από εκεί΄ αποτελεί ακριβώς την πύλη εισόδου σε τούτο τον κόσμο. Και λόγω της μήτρας, η γυναίκα πρέπει να είναι δεκτική, δεν μπορεί να είναι επιθετική. Η μήτρα δεν μπορεί να είναι επιθετική΄ πρέπει να υποδέχεται, πρέπει να αποτελεί ένα άνοιγμα, πρέπει να προσκαλεί το άγνωστο. Η μήτρα πρέπει να είναι ο οικοδεσπότης΄ ο άνθρωπος θα είναι ο επισκέπτης.
΄΄Επειδή αποτελεί η μήτρα κεντρικό φαινόμενο στο γυναικείο σώμα, διαφέρει η όλη ψυχολογία της γυναίκας. Δεν είναι επιθετική, δεν ερευνά, δεν ρωτά, δεν αμφισβητεί, διότι όλα αυτά τα πράγματα αποτελούν μέρος της επίθεσης. Ο άντρας αμφισβητεί, ερευνά, φεύγει για αναζητήσεις΄ εκείνη περιμένει. Ο άντρας θα έρθει να την αναζητήσει. Δεν παίρνει εκείνη την πρωτοβουλία, απλώς περιμένει – και μπορεί να περιμένει επ΄άπειρον.΄΄